Játékosok száma: kettő vagy több
Kellékek: két dobókocka, pénzérmék (zsetonok), dobópohár
Nehézségi fok: nem szükséges hozzá gyakorlat, csak szerencse
Játékidő: nagyjából 20-30 perc

Egyszerű családi kockajáték, csak némi szerencsére van szükség hozzá.

A játék menete

Ebben a játékban két kockával dobnak a játékosok, és megpróbálják a játék elején kapott két érméből az egyiket a legtovább megtartani. A játék úgy kezdődik, hogy mindenki dob az egyik kockával, és aki a legnagyobb számot dobja, az kezd. Ezután a játékosok egymás után dobnak két kockával. Mindaddig, amíg – bármelyik kockával – ászt (egyest) vagy hatost nem dob egy játékos, megtartja a pénzérméit, és a kockákat átadja a következő játékosnak. Ha viszont ászt dob, beleteszi az egyik pénzdarabot az asztal közepén lévő nyereményalapba, a kasszába; ha mindkét kockával ászt, azaz „kígyószemet” dob, akkor mindkét érméjét elveszíti. Minden hatos dobásért pedig a tőle balra ülő játékosnak kell adnia egy érmét. A játékosok az óramutató járásával megegyező irányban dobnak egymás után. Akinek elfogy az érméje, kiesik a játékból. Az utolsó játékosnak, akinek még van pénzérméje, háromszor kell dobnia egymás után úgy, hogy ne legyen benne hatos, ekkor megnyeri a tétet. Ha hatost dob, a tőle balra ülő játékosnak adja át az érméjét, függetlenül attól, hogy neki van-e érméje, és most ő próbál meg háromszor úgy dobni, hogy ne legyen benne hatos.

Az nyer, akinek először sikerül ez a mutatvány.

 

Forrás: Jim Glenn, Carey Denton: Családi játékok kincsestára, Kossuth Kiadó 2004